Periodontologia

Periodontologia w Bełchatowie

Periodontologia jest dziedziną stomatologii, która swoim zakresem obejmuje rozpoznanie i leczenie chorób przyzębia oraz błony śluzowej jamy ustnej. Zajmuje się w szczególności problemami takimi jak nadwrażliwość zębów i dziąseł, ich krwawienie, osuwanie się, nieprzyjemny zapach z ust czy rozchwianie zębów. Do najczęstszych zabiegów z obszaru periodontologii wykonywanych w klinice Platinum Dental należą:

• usuwanie osadu nazębnego,
  • kiretaż.

Wszystkim Pacjentom oferujemy również bardzo szeroki wybór zabiegów z obszaru profilaktyki stomatologicznej, które pozwolą uchronić przed wieloma chorobami i dolegliwościami spowodowanymi nieprawidłową pielęgnacją jamy ustnej.

Funkcje przyzębia w jamie ustnej

Na przyzębie składa się zespół tkanek, które otaczają ząb, a tym samym skutecznie go unieruchamiają w zębodole. Zaliczają się do nich: cement korzeniowy, dziąsła, kość otaczająca ząb oraz ozębna. Ich zadaniem jest nie tylko zapewnienie stabilności zębów, ale też ich ochrona przed różnego rodzaju infekcjami, które mogą wnikać z zakażonych kanałów korzeniowych lub kieszonek dziąsłowych. Choroby przyzębia są dość powszechnym schorzeniem, a ich popularność ustępuje jedynie próchnicy. Konsekwencjami infekcji przyzębia może być między innymi:

• powstawanie osadu i kamienia nazębnego,
  • wysięk surowiczo-ropny w kieszonkach dziąsłowych,
  • ból i nadwrażliwość zębów, a nawet ich utrata.

Nieleczone choroby przyzębia są przyczyną dyskomfortu u Pacjentów, zatem jeśli zaobserwuje się u siebie objawy mogące wskazywać na schorzenia periodontologiczne, należy jak najszybciej udać się na konsultację do specjalisty.

Zakres usług periodontologicznych kliniki Platinum Dental

W klinice Platinum Dental wykonujemy między innymi:

• kiretaż – umożliwiający dokładne oczyszczenie zębów, ich korzeni i okolicznych tkanek z nagromadzonych bakterii oraz usunięcie stanu zapalnego.
  • usuwanie kamienia nazębnego – scaling zębów, piaskowanie czy polerowanie, które pozwolą zadbać nie tylko o zdrowie uśmiechu Pacjenta, ale również jego estetykę.
  • plastykę wędzidełka – które w przypadku nieprawidłowości anatomicznych może być przyczyną bólu, stanu zapalnego, problemów z higieną czy chorób przyzębia.
  • leczenie nadwrażliwości szyjek zębowych oraz krwawiących dziąseł – które bywają poważnym utrudnieniem podczas wykonywania codziennych czynności takich jak szczotkowanie zębów czy spożywanie posiłków.

Poza tym periodontolodzy Platinum Dental przeprowadzają operacje płatowe (CWN), przeszczepy łącznotkankowe, korektę estetyczną dziąseł, leczenie ruchomości zębów czy wydłużanie korony klinicznej.

Zachęcamy do umawiania wizyt u periodontologów pracujących w klinice Platinum Dental mieszczącej się na terenie Bełchatowa.