Leczenie kanałowe

Leczenie kanałowe w Bełchatowie

Długo nieleczona próchnica zębów oraz zaawansowane choroby przyzębia przyczyniają się do wnikania bakterii do wnętrza zęba. Skutkuje to powstaniem stanu zapalnego miazgi, czylinerwu odpowiedzialnego za prawidłowe funkcjonowanie uzębienia. Także przeciążenie zgryzowe wynikające z nieprawidłowego ustawienia zęba w łuku, np. z powodu braku zębów sąsiednich, jak również urazy, długa ekspozycja na działanie negatywnych bodźców zimna, ciepła, cukru może prowadzić do jego obumarcia i skutkować koniecznością wdrożenia leczenia kanałowego. Endodoncja jest więc dziedziną stomatologii skupiającą się na leczeniu kanałowym chorób miazgi zębowej oraz tkanek okołowierzchołkowych. Wskazaniami do zastosowania leczenia endodontycznego są:

• zaawansowana próchnica zęba,
  • martwica i zgorzele miazgi zębowej,
  • zwichnięcia oraz złamania zęba,
  • stwierdzony stan zapalny tkanek okołowierzchołkowych,
  • leczenie przed protetyką stomatologiczną.

W klinice Platinum Dental przeprowadzamy nie tylko całościowe leczenie kanałowe, ale również leczenie pod mikroskopem, resekcje wierzchołka korzenia zęba czy usuwanie złamanych narzędzi z kanałów.

Na czym polega leczenie endodontyczne?

Leczenie endodontyczne zaczyna się od dokładnego rozpoznania ilości kanałów korzeniowych i określeniu ich długości. Jest to możliwe, dzięki wykonywaniu zdjęć RTG przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań. Podczas zabiegu należy oczyścić wszystkie kanały z powodujących problem bakterii oraz martwych tkanek. Po tym następuje odpowiednie ukształtowanie kanałów za pomocą nowoczesnych narzędzi maszynowych NiTi i ich szczelne wypełnienie ciepłą gutaperką, która idealnie wpływa do wszystkich zachyłków kanałów oraz wypełnia kanały boczne. Są to czynności wymagające niezwykłej precyzji, ponieważ od niej zależy skuteczność leczenia kanałowego. Z tego też powodu stomatolodzy Platinum Dental przeważnie wykonują leczenie pod mikroskopem. Kiedy zdiagnozowane zmiany okołowierzchołkowe nie nadają się do leczenia kanałowego, proponujemy terapię, jaką jest resekcja wierzchołka korzenia zęba. Jest zalecana w szczególności w przypadku zębów, które już wcześniej były poddawane leczeniu endodontycznemu, ale również, kiedy dojdzie do obumarcia zęba czy powstania ropnia.

leczenie kanałowe

Jakiego sprzętu używamy w klinice Platinum Dental?

Klinika Platinum Dental znana jest przede wszystkim z jak najpełniejszego wykorzystywania osiągnięć nowoczesnej stomatologii oraz zaawansowanego technologicznie sprzętu. Korzystamy między innymi z:

• Endometru Denta Port ZX – który przydaje się do przeprowadzania pomiarów długości kanałów. Jego zastosowanie jest całkowicie bezbolesne i nieinwazyjne, a umożliwia znaczne zmniejszenie ryzyka powikłań w leczeniu kanałowym.
  • Mikrosilnika endodontycznego X-Smart Plus – służącego do poszerzania kanałów, koniecznego dla prawidłowego przeprowadzenia leczenia endodontycznego. W przypadku kanałów zakrzywionych, których wypełnianie ręczne jest trudne i czasochłonne, można zastosować specjalne narzędzia takie jak Hyflex CM firmy Coltene.
  • Urządzenia Calamus Dual Dentsply Maillefer – do solidnego wypełniania kanałów, również bocznych, za pomocą termoplastycznej gutaperki.

Podczas leczenia kanałowego każdorazowo stosujemy również koferdam do izolacji leczonego zęba, który ma postać cienkiego arkusza naturalnej gumy lateksowej lub bezlateksowej. Pozwala na oddzielenie zęba od warunków panujących w jamie ustnej, a także zabezpiecza przed dostaniem się do ust środków stosowanych do płukania kanałów.

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółową ofertą kliniki Platinum Dental funkcjonującej na terenie Bełchatowa, a także do rezerwowania terminów wizyt.