5 objawów, po których można rozpoznać zapalenie dziąseł

Stan zapalny dziąseł jest jednym z najczęściej diagnozowanych schorzeń w jamie ustnej. Może wystąpić u osób w każdym wieku, niezależnie od płci. W wielu przypadkach powoduje ją zgromadzona na zębach płytka nazębna. Najlepszym sposobem na prewencję tego rodzaju schorzeń jest regularna i prawidłowa higiena jamy ustnej. W wielu przypadkach może być tak, że pacjent szczotkuje zęby, jednak robi to nieprawidłowo, przez co płytka nazębna nie jest całkowicie usuwania, a rozwijające się na niej bakterie powodują zapalenie dziąseł.

Jakie są najczęściej występujące objawy zapalenia dziąseł?

Zapalenie dziąseł daje objawy bardzo wyraźne, co sprawia, że można od razu je zdiagnozować i wprowadzić odpowiednie leczenie. Pierwszym, najczęściej występującym objawem zapalenia jest krwawienie dziąseł. Nasila się ono podczas szczotkowania. Na początkowym etapie zapalenia krwawienie jest niewielkie, może powodować lekkie zabarwienie śliny. W późniejszym czasie, kiedy zapalenie się rozwinie, krwawienie jest znacznie mocniejsze.

Aby nie dopuścić do rozwoju zapalenia, już niewielkie ilości krwi w ślinie warto skonsultować ze stomatologiem. Drugim widocznym gołym okiem objawem tego schorzenia jest zaczerwienienie i obrzęk dziąseł. W trakcie rozwoju zapalenia dziąseł może pojawić się także ból. Jego największe nasilenie może powodować spożywanie zimnych i ciepłych pokarmów. W chwili, kiedy pojawiają się dolegliwości bólowe, zapalenie jest już w dosyć zaawansowanym stadium.

Czwartym objawem tego schorzenia, występującym w zaawansowanym stadium tej choroby, jest odsłonięcie szyjek zębowych. Może to prowadzić do nadwrażliwości zębów. Osoby zmagające się z zapaleniem dziąseł często skarżą się na nieświeży oddech. Jest on spowodowany znacznym namnożeniem się bakterii w jamie ustnej.