Cena implantu stomatologicznego – od czego zależy?

Implanty zębowe są jednym z najskuteczniejszych sposobów na odbudowanie ubytków zębowych. Przyjmują postać metalowej śruby umieszczanej w kości szczęki lub żuchwy, do której mocuje się sztuczną koronę. Raz wstawione implanty zazwyczaj nie wymagają wymiany przez całe życie. Idealnie odwzorowują naturalny wygląd zęba, a także jego funkcje. Niestety, implanty są dosyć kosztownym rodzajem uzupełnienia stomatologicznego, a ich cena może się różnić w zależności od kilku czynników.

Jakie czynniki wpływają na cenę implantu stomatologicznego?

W większości gabinetów stomatologicznych cena za implant stomatologiczny podawana jest jako pewien zakres. Określenie konkretnej kwoty przed wywiadem z pacjentem oraz oceną stanu jamy ustnej jest bardzo ciężkie. Do czynników wpływających na cenę należą przede wszystkim:

• Liczba braków zębowych do uzupełnienia,
  • Metoda wszczepienia,
  • Materiał, z którego została wykonana korona,
  • Konieczność wykonania dodatkowych zabiegów lub badań przed implantacją.

W wielu przypadkach cena może różnić się w zależności od lokalizacji gabinetu oraz doświadczenia stomatologa. Decydując się na wszczepienie implantów dentystycznych w przypadku całkowitego bezzębia, trzeba liczyć się ze zdecydowanie większym kosztem, niżeli w przypadku pojedynczego implantu. Obecnie najczęściej wszczepiane są implanty z cyrkonu lub tytanu. Te z cyrkonu kosztują nieco więcej, są jednak najbardziej estetyczną opcją.

Co jeszcze wpływa na cenę implantu zębowego?

Nie bez znaczenia jest również rodzaj wybranej korony. Korony porcelanowe ze stopem metalu są najtańszą opcją, najdroższe natomiast są korony pełnoceramiczne. Implanty mogą być wszczepiane na jednej lub dwóch wizytach. W zależności od wybranego wariantu cena będzie się różnić. Do kosztów należy doliczyć również konsultację implantologiczną, plan leczenia, koszty wszczepienia implantu oraz koszt wykonania korony.

Uzupełnienie ubytku zębowego za pomocą implantu jest drogim rozwiązaniem. Należy jednak pamiętać o tym, że ten rodzaj uzupełnienia przywraca prawidłowe funkcje narządowi żucia, wygląda bardzo naturalnie i nie powoduje żadnego dyskomfortu. Dbając o implanty w ten sam sposób co o zęby naturalne, nie ma potrzeby ich wymiany przez całe życie. Wysokiej jakości materiały oraz doświadczony specjalista dają gwarancję odzyskania pełnego, pięknego uśmiechu oraz znaczącą poprawę komfortu życia.