Jak pokonać lęk przed stomatologiem?

Czy wiesz, że prawie 40% Polaków przyznaje, że unika wizyt u stomatologa jak ognia?

To prawie połowa społeczeństwa, a nieuzasadniony strach wiąże się zazwyczaj z obawą przed bólem – tym bardziej, jeśli ktoś ma jego niską tolerancję. Wiele osób po prostu nie potrafi powiedzieć, dlaczego tak bardzo obawia się wizyty u stomatologa. W jaki sposób wygrać z irracjonalnym strachem i bez żadnych obaw chodzić do dentysty?

Jak przestać bać się wizyt w gabinecie dentysty?

Oto kilka cennych rad, dzięki którym dowiesz się, jak poradzić sobie ze strachem przed wizytą u stomatologa.

• Wybór dobrego stomatologa

W pierwszej kolejności warto postawić na dentystę, który nie dość, że jest profesjonalistą, to również cierpliwą i przyjazną osobą. Specjalista zajmuje się pacjentem rzetelnie, poświęcając mu tyle czasu, ile on potrzebuje – niezależnie od tego, jakie zabiegi stomatologiczne przeprowadza.

• Nie bój się rozmawiać

Wizyta u dentysty nie musi wyglądać tak, że idziesz do niego i od razu otwierasz usta, czekając na zabieg. Warto porozmawiać ze stomatologiem, a nawet spytać, czy będzie bolało i jak długo będzie trwał zabieg.

• Zrelaksuj się przed wizytą

I nie chodzi tutaj o tabletki uspokajające, a o takie czynności, jak np. posłuchanie ulubionej muzyki, rozmowa z bliską osobą, przeczytanie dobrej książki. Jeśli dentysta nie będzie miał nic przeciwko, może pozwoli Ci posłuchać muzyki przez słuchawki, jak będziesz już na fotelu?

• Patrz na cenę

Wybierając stomatologa, nie bój się pytać o wszystkie szczegóły. Dobry dentysta ma cennik, który jest przejrzysty i spokojnie można sprawdzić cenę za każdą usługę.

Zabiegi dentystyczne – nowoczesne metody

Stomatolodzy mają teraz do dyspozycji różne odpowiednie środki znieczulające, nawet w postaci wziewów, czy gazu rozweselającego. W nowoczesnym i profesjonalnym gabinecie stomatologicznym nie ma mowy o niedogodnościach i bólu. Zresztą, z reguły wizyta trwa tak krótko, że nawet się nie obejrzysz, a już będzie po. Pacjent, który unika stomatologa, może  doprowadzić do rozwoju poważnych chorób, które przysporzą znacznie więcej bólu, dlatego nie warto ryzykować.