Czym jest technologia Wand w stomatologii?

Współcześnie unikanie dentysty z obawy przed bólem jest całkowicie nieuzasadnione. Zabiegi stomatologiczne mogą być przeprowadzane zupełnie bezboleśnie. Środki znieczulające redukują odczuwanie bólu, ciepła, zimna, dotyku czy dyskomfortu spowodowanego czynnościami wykonywanymi przez dentystę.

Co więcej, bezbolesne i komfortowe może być również podanie środka znieczulającego, co również wywołuje u niektórych pacjentach stres. Umożliwia to nowoczesna technologia, The Wand, która może być zastosowana w przypadku każdego pacjenta, ale w szczególności rekomendowana jest osobom szczególnie wrażliwym na ból oraz dzieciom. Z możliwości bezpiecznego i bezbolesnego podawania środka znieczulającego metodą The Wand mogą skorzystać pacjenci przychodni stomatologicznej Platinum Dental w Bełchatowie.

Bezbolesna stomatologia? To możliwe!

Bezbolesna stomatologia za sprawą technologii The Wand to nie tylko możliwość uniknięcia bólu i stresu przed wizytą u dentysty, ale również komfort podczas przeprowadzania zabiegu. The Wand w nowoczesnym gabinecie stomatologicznym pozwala uniknąć nieprzyjemnych zastrzyków, których również obawiają się pacjenci, szczególnie ci najmłodsi. Wdrażane w ramach tej metody techniki znieczuleń zapewniają również pełną mimiczną sprawność po zabiegu, dzięki czemu można normalnie mówić, uśmiechać się i jeść.

Cały proces znieczulenia The Wand przeprowadzany jest pod kontrolą komputera. Z kolei płyn znieczulający wprowadzany jest przez stomatologa przy pomocy specjalnych końcówek aplikacyjnych. Warto przy tym dodać, że do znieczulenia The Wand lekarze stosują te same, bezpieczne i przebadane preparaty (anestetyki), które są używane także przy tradycyjnych sposobach znieczulania (strzykawką).

Jak wygląda znieczulenie z zastosowaniem technologii The Wand?

System The Wand składa się z niewielkiego komputera i specjalnej końcówki aplikującej, która swoim wyglądem przypomina długopis. Lekarz podaje środek znieczulający, przykładając końcówkę do dziąsła pacjenta. Następnie pod kontrolą mikroprocesora podaje lek znieczulający. Dla stomatologa bardzo przydatna jest możliwość obserwowania kolejnych etapów przenikania leku do tkanek. Dodatkowo może również kontrolować sam proces aplikacji środka, czyli tempo podawania oraz ciśnienie. To właśnie te czynniki pozwalają na całkowicie bezbolesne podanie znieczulenia.