Na czym polega komputerowe znieczulanie zębów?

Na pytanie, dlaczego obawiasz się wizyty u dentysty, większość pacjentów odpowiada, że boi się bólu, który towarzyszy wykonywanym zabiegom. Okazuje się jednak, że tak naprawdę przy obecnym rozwoju metod znieczulających ból to ostatnia rzecz, jaką możemy poczuć. Najczęściej problemem jest zastrzyk wykonywany w celu znieczulenia, a także pewien dyskomfort podczas zabiegów, szczególnie tych długotrwałych, oraz negatywne nastawienie pacjentów.

Jeśli obawa przed bólem powoduje, że odwlekasz niezbędne leczenie zębów, powinieneś wybrać się do gabinetu stomatologicznego, który oferuje możliwość skorzystania z komputerowego znieczulenia zęba. To skuteczna metoda eliminowania bólu bez konieczności wykonywania zastrzyków. Na czym ona polega?

Specyfika komputerowego znieczulenia zębów

Znieczulenie komputerowe pozwala na bezbolesne i szybkie przygotowanie pacjenta do zabiegu. Co ważne, metoda ta w niczym nie przypomina stosowanego dotychczas zastrzyku. Zamiast strzykawki wykorzystywana jest końcówka znieczulająca, wyglądem przypominająca zwykły długopis, która podłączona jest do specjalnego ekranu. Po zaaplikowaniu środek powoli i łagodnie rozchodzi się po danym obszarze, umożliwiając tkankom precyzyjnie wchłanianie znieczulenia.

Znieczulenie komputerowe ma charakter miejscowy. Metoda ta pozwala stomatologowi na bieżące monitorowanie procesu podawania preparatu, co znacznie ułatwia pracę. Z kolei pacjent w minimalnym stopniu odczuwa proces podawania środka znieczulającego, ponieważ nie jest on natychmiastowo wstrzyknięty jak w przypadku tradycyjnego znieczulania przy użyciu igły, lecz stopniowo i przy zmniejszonym ciśnieniu.

Jakie są zalety komputerowego znieczulania zębów?

Przede wszystkim cały proces podawania znieczulenia jest znacznie bardziej wygodny i mało inwazyjny. Wiąże się to z mniejszym stresem i większym komfortem psychicznym dla pacjenta. Ból podczas podawania preparatu jest minimalny. Co więcej, komputerowe znieczulanie pozwala na ochronę tkanek objętych działaniem preparatu. Oznacza to brak opuchlizny po zabiegu oraz brak uczucia drętwienia. Jest to metoda bezpieczna i — co ważne — dostępna w przystępnej cenie.